Tandem tréler - szállítójárművek a kicsitől a nagyig
Utánfutók - kicsitől a nagyig

Tandem tréler

A tandem tréler egyik legfőbb erénye, hogy csökkenti a járműszerelvény teljes hosszúságát, így az könnyen manőverezhető, kicsi a fordulási sugár és kiválóan lehet tolatni vele.

Az üzemeltetés szempontjából kedvező, hogy az eszközökben nincs motor, nincs váltó, nem tartalmaznak elbonyolított elektronikai segédberendezéseket, és alig vannak bennük kopó alkatrészek. A pótkocsik szervizigénye éppen ezért minimális, hiszen a hidakon és a fékberendezéseken kívül nincs mozgó alkatrész, nincs szükség olajcserére vagy éppenséggel légszűrő cserére sem. Fontos szempont továbbá, hogy a járművek kötelező gépjármű felelősségbiztosítása is elenyésző. Az élelmes vállalkozónak gyorsan feltűnhet, hogy egy munkaerő alkalmazásával két eszközét is használhatja egyszerre jövedelemszerző tevékenységre. A pótkocsi és a vontató jármű külön-külön is hadra fogható, hiszen bármikor szétválaszthatók, így egy időben lehet a pótkocsit rakodni és a gépes járművel egy másik fuvarfeladatot végezni. 

BILLENŐ- ÉS FIXPADLÓS KIVITEL 
A billenőplatós kivitelű tandem pótkocsi alkalmas egyebek mellett nehézgépek szállítására. A három oldalra billenthető rakfelület platószintje megfelel a gépszállítás követelményeinek, és az alvázba rejtett alumínium feljáró rámpáknak köszönhetően a nehézgépek könnyedén felrakhatók a pótkocsira. Így e kettős funkcióval egyszerre több feladat is ellátható. A fixplatós kivitel szintén alkalmas nehézgépszállításra. A fix plató szintje hasonlóan a billenős rakfelületéhez úgy lett kialakítva, hogy a nehézgépszállítás magassági követelményének megfeleljen. A hagyományos szállítási feladatok ellátása mellett piacbővítést jelent egy-egy gép vagy egyéb jármű szállítási feladatának elvállalása. Természetesen itt is tartozék a felhajtó rámpa. A tandem tréler oldalfalakkal szerelve elsősorban a speciálisan gépszállítással foglalkozók tevékenységét bővítheti úgy, hogy a rakfelület 90%-át akár hagyományos fuvarozási feladatok ellátásra is ki lehet használni. A típust többféle méretű fixen szerelt, de oldalirányban csúsztatható felhajtó rámpával gyártják.

HÁTTÉR 
A Blomenröhr közel 45 éve gyárt trélereket a legkülönfélébb felhasználásokra. A hagyományoknak, a magas képzett alkalmazottaknak és a válogatott alapanyagoknak köszönhetően a német konstruktőr termékei jó minőségűek és hosszú élettartammal bírnak. A cég nem foglalkozik sorozatgyártással, a termékeket egyedi megrendelésre készítik el, rugalmasan kezelve a vevők igényeit. 

TERMÉKPALETTA 
Mini-trélerek
A 2-3,5 tonnás kisméretű szállítóeszközök kifejezetten építőipari felhasználásokra készülnek. 
Alacsony rakfelületű eszközök
Ennél a típusnál a rakfelületet a kerekek közé süllyesztve alakítja ki a gyártó. Az alacsonyan elhelyezkedő plató megkönnyíti a le- és felpakolást. 5 és 10,5 tonna közötti össztömegű trélerek tartoznak ebbe a kategóriába.
Tandem gépszállító trélerek
A 6,9-18 tonna össztömegű trélerek a nagyméretű gépek, illetve egyéb rakományok elszállításában jeleskednek. A raklap belső szélessége 2,45 méter.

Utánfutók

Általános és speciális felhasználású utánfutók széles tárházával várja meglévő és új ügyfeleit a Körmendi Kft. A kínálatban az egytengelyes és tandem kivitelű eszközöktől, a dobozos és hűtős utánfutókon át egészen a lószállítókig számtalan változat megtalálható.


A Körmendi Kft. kínálatában a WM Meyer utánfutói érhetők el. A német gyártó termékpalettája meglehetősen széles, az alacsony- és magas építésű platós utánfutóktól kezdve a különféle felépítménnyel rendelkező dobozos változatokig számtalan felhasználásra és számtalan méretben kínálja eszközeit a konstruktőr.

Külön említést érdemelnek a „dobozos” termékek, amelyek közös jellemzője, hogy a cég saját saját gyártmányú szendvicsszerkezetű, poliészter borítású paneljeiből állnak. A kedvező hő- és hangszigetelési tulajdonságokkal rendelkező felépítmény további előnye rendkívül kis önsúly, így megnő az utánfutók hasznos terhelhetősége. Az utánfutók paneljei akár egyetlen darabból is készülhetnek, ami kedvezőbb esztétikai hatást és a környezeti hatásokkal szemben ellenállóbb szerkezetet eredményez.


MAGASÉPÍTÉSŰ UTÁNFUTÓK

Ebben az esetben a teljes rakfelület a kerekek felett helyezkedik el, így a szerkezet súlypontja némileg magasabbra kerül, ezt kompenzálja a teljes szélességig kihasználható rakfelület. A német cég kétféle alapmodellt kínál ebben a kategóriában, a HLN és a HLC változatokat. A termékcsalád kisebb tagjai, a HLN-típusjelzésú utánfutók 2,5 tonnás megengedett össztömegig 2,31-4,10 méter közötti hosszúságban és háromféle szélességben (1,41, 1,51 és 1,70 méter) állnak rendelkezésre.
A HLC típusok megerősített alvázzal rendelkeznek. Az utánfutók össztömege ebben az esetben akár 3,5 tonna is lehet, a hosszúság felmehet 6 méterig, a szélesség pedig szintén növekedhet, 2,44 méterre.


ÍZELÍTŐ A KÍNÁLATBÓL

  • Alacsony építésű, egytengelyes és tandem utánfutók 750-1300 kg
  • Dobozos és hűtős utánfutók 750-2700 kg 
  • Magas építésű billenős utánfutók 750-3000 kg
  • Speciális felhasználási területek:
  • autó- és motorszállító utánfutók 
  • lószállító utánfutók 
  • pavilon utánfutók 
  • kisteherautó felépítmények

Ugyan a felhasználási kör eltérő, az eszközök közös vonása az egyszerű felépítés és kis önsúly. Mivel a termékek kizárólag megrendelésre készülnek, a gyártó egyedi igények kielégítését is vállalja.


A WM Meyer cég termékei Észak-Bajországban, Werneckben készülnek. A több mint ötven éves múlttal rendelkező vállalat a kontinens egyik meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát a személyautó utánfutók, a mozgó pavilonok, a kisteherautó-felépítmények és a szendvicsszerkezetű poliészter panelek piacán.

kormendi_lablec_700px.jpg